Kódex Transparentnej Firemnej Nadácie a Nadačného Fondu
Platný od 27. novembra 2015
Firemná nadácia, resp. nadačný fond má web stránku, na ktorej prehľadne zverejňuje všetky nasledovné informácie, za predchádzajúce zdaňovacie obdobie. Aktuálne za rok 2017:
“Na základe požiadavky Asociácie firemných nadácií a nadačných fondov sme preskúmali, či členské nadácie a nadácie uchádzajúcej sa o členstvo, zverejňujú informácie v súlade s Kódexom transparentnej firemnej nadácie. Dospeli sme k záveru, že si plnia svoje povinnosti, ku ktorým sa v rámci kódexu zaviazali.“ Ľuboš Vančo, predseda Rady partnerov KPMG
Firemná nadácia, resp. nadačný fond má web stránku, na ktorej prehľadne zverejňuje všetky nasledovné informácie: Základ:
- Výročné správy nadácie alebo správy o činnosti nadačného fondu
- Kontaktné informácie
- Poslanie
- Programovú stratégiu a priority
Riadenie (Governance)
- Nadačnú listinu a/alebo štatút či ďalšie organizačné pravidlá
- Etický kódex alebo etické pravidlá, ku ktorým sa hlási
- Zoznam členov správnej rady a dozornej rady, správcu a riaditeľov nadácie, resp. zoznam rozhodujúcich osôb v prípade zriaďovateľa firemného nadačného fondu
- Zoznam pracovníkov a ich kontakty
- Profily alebo životopisy členov orgánov nadácie (správnej rady, dozornej rady, revízora, správcu), z ktorých je zrejmé i členstvo v orgánoch iných neziskových organizácií
- Profily alebo životopisy pracovníkov, ktorí pracovnou náplňou je zabezpečovanie programového fungovania firemnej nadácie alebo nadačného fondu (nemusia byť zamestnancami nadácie)
Finančné prehľady
- Finančné výkazy (v rámci výročných správ)
- Prehľadná vizualizácia (graf) zdrojov príjmov v nasledujúcej štruktúre (myslí sa tým, v akej výške, resp. pomere nadácia alebo nadačný fond získava prostriedky):
- príjmy z asignácie materskej firmy
- príjmy z darov materskej firmy
- príjmy z asignácie od iných subjektov
- príjmy z darov od iných subjektov
- Prehľadná vizualizácia (graf) podielu využitia prostriedkov z asignácie (myslí sa tým koľko percent bolo použitých na):
- verejno-prospešný účel (granty , operačné programy)
- manažment (nákladmi na manažment sa myslia všetky náklady okrem grantov/darov, nákladov operačných programov a komunikácie, napr. mzdy, réžia, poplatky…)
- komunikáciu programov (inzercia, outdoor, online reklama, audiovizuálna reklama, direct mail…)
Udeľovanie grantov
- Opis procesu udeľovania grantov a darov (grantové výzvy, pravidlá pre udeľovanie priamych podpôr a pod.)
- Zloženie grantových komisií pri grantových programoch
- Databáza udelených grantov a darov na webstránke v open data formáte (.xls, .xml)
- Prehľadná vizualizácia finančnej podpory (graf) v jednotlivých oblastiach a grantových programoch
Komunikácia
- Aktuálne informácie o svojej činnosti priebežne zverejňované na webstránke alebo profile na sociálnej sieti
- Záväzok odpovedať na akékoľvek otázky alebo podnety do 30 dní