Štátu sa úspešne darí presviedčať firmy, aby tretiemu sektoru posielali zo zaplatených daní menej peňazí.
“Odkedy sa sprísnili podmienky posielania dvoch percent zo zaplatenej dane, do tretieho sektora tečie čoraz menej peňazí.
Tento rok im poslali o štvrtinu menej, než vlani. Kým pred rokom to bolo 26 miliónov eur, teraz už len 20 miliónov.“
Zdroj: Hospodárske noviny, autor: Peter Tkačenko, 24. 5. 2013
„Podľa údajov Finančnej správy sa pre štedrejšiu podporu rozhodla len každá šestnásta z firiem, ktoré využili možnosť daňovej asignácie. O čo prišli neziskovky, to získal do svojej kasy štát. Podmienky pritom môžu byť ešte prísnejšie. Ministerstvo financií uvažuje, že siahne aj na peniaze neziskoviek, no podrobnosti zatiaľ prezradiť nechce.
Firmy, ktoré využili možnosť maximálnej podpory, zväčša patria medzi najziskovejšie. Podniky s najväčšími ziskami, ktoré využívajú možnosť poslať peniaze tretiemu sektoru, sú na Slovensku SPP, Orange či Tatra banka.
Všetky majú založené vlastné nadácie a využili možnosť poslať im celé dve percentá. Prispeli im teda aj z vlastného vrecka. Firmy, ktoré priložili aj z vlastného, v priemere poslali tretiemu sektoru 4 200 eur, zvyšné „len“ 443 eur. Z asignácie dlhodobo najviac profitujú práve nadácie, ktoré si založili vysoko ziskové firmy. Dobročinné aktivity platené z odvedených daní tak môžu využívať na propagáciu vlastnej firmy, ktorej meno nadácie zvyčajne nesú. Rebríčku príjemcov roky kraľuje Nadácia SPP, minulý rok vďaka asignácii dostala 3,1 milióna eur. Podľa vyjadrení veľkých firiem budú svojim nadáciám posielať vyššie percento aj naďalej. „Orange plánuje Nadácii Orange poukázať celú sumu vo výške 2 percent zaplatenej dane,“ hovorí Ivica Hricová z Orangeu.“
Správu priniesli Hospodárske noviny, celý text tu.
Tretí sektor stráca
Štátu sa úspešne darí presviedčať firmy, aby tretiemu sektoru posielali zo zaplatených daní menej peňazí.
“Odkedy sa sprísnili podmienky posielania dvoch percent zo zaplatenej dane, do tretieho sektora tečie čoraz menej peňazí.
Tento rok im poslali o štvrtinu menej, než vlani. Kým pred rokom to bolo 26 miliónov eur, teraz už len 20 miliónov.“
Zdroj: Hospodárske noviny, autor: Peter Tkačenko, 24. 5. 2013
„Podľa údajov Finančnej správy sa pre štedrejšiu podporu rozhodla len každá šestnásta z firiem, ktoré využili možnosť daňovej asignácie. O čo prišli neziskovky, to získal do svojej kasy štát. Podmienky pritom môžu byť ešte prísnejšie. Ministerstvo financií uvažuje, že siahne aj na peniaze neziskoviek, no podrobnosti zatiaľ prezradiť nechce.
Firmy, ktoré využili možnosť maximálnej podpory, zväčša patria medzi najziskovejšie. Podniky s najväčšími ziskami, ktoré využívajú možnosť poslať peniaze tretiemu sektoru, sú na Slovensku SPP, Orange či Tatra banka.
Všetky majú založené vlastné nadácie a využili možnosť poslať im celé dve percentá. Prispeli im teda aj z vlastného vrecka. Firmy, ktoré priložili aj z vlastného, v priemere poslali tretiemu sektoru 4 200 eur, zvyšné „len“ 443 eur. Z asignácie dlhodobo najviac profitujú práve nadácie, ktoré si založili vysoko ziskové firmy. Dobročinné aktivity platené z odvedených daní tak môžu využívať na propagáciu vlastnej firmy, ktorej meno nadácie zvyčajne nesú. Rebríčku príjemcov roky kraľuje Nadácia SPP, minulý rok vďaka asignácii dostala 3,1 milióna eur. Podľa vyjadrení veľkých firiem budú svojim nadáciám posielať vyššie percento aj naďalej. „Orange plánuje Nadácii Orange poukázať celú sumu vo výške 2 percent zaplatenej dane,“ hovorí Ivica Hricová z Orangeu.“
Správu priniesli Hospodárske noviny, celý text tu.