Kampaň pripravili Slovák & Friends a SKPR Strategies.
Čo dokážu obyčajné 2 %? Poslať dieťa na tréning, zachrániť sokola, oživiť folklórnu skupinu či podporiť komunitné centrum. Kampaň „Na 100 % podporujeme 2 %“, ktorú v spolupráci s Asociáciou firemných nadácií a nadačných fondov pre iniciatívu 2% Pomáhame spolu pripravila kreatívna agentúra Slovák & Friends a komunikáciu zastrešuje SKPR Strategies ukazuje, že aj malé rozhodnutia môžu mať obrovský dosah.
Kampaň sa inšpirovala prieskumom, ktorý realizovala iniciatíva 2% Pomáhame spolu na podporu mechanizmu asignácie 2% dane z príjmu FO a PO. Ten ukázal, že príspevky 2% smerujú najčastejšie do oblastí vzdelávania, športu, ochrany prírody, kultúry, zdravia a sociálnej pomoci. „V našej kampani hovoríme k ľuďom, ktorí sa venujú svojej práci na 100%, avšak stále si nájdu 2% na to, aby podporili aktivity, na ktorých im záleží,“hovorí kreatívny riaditeľ agentúry Slovák & Friends Róbert Slovák.
Kampaň pracuje so sériou sloganov, ktoré prepájajú profesiu či každodennú činnosť s možnosťou podporiť vybranú oblasť. Zobrazuje bežných ľudí v práci, ktorou sa živia na 100%, ale na 2 % sú niekým iným – hrdinami, ktorí pomáhajú:
Na 100 % šoférujem, na 2 % podporujem ochranu sokolov
Na 100 % účtujem, na 2 % podporujem folklór
Na 100 % programujem, na 2 % podporujem juniorský hokej
Prieskum taktiež ukázal, že až 7 z 10 Slovákov verí, že 2 % menia životy k lepšiemu. Možnosť asignovať využíva takmer milión fyzických a len 63-tisíc právnických osôb. Až 80 % príjemcov tvoria občianske združenia, nasledujú neziskové organizácie a nadácie, ktoré tieto prostriedky ďalej adresne distribuujú tam, kde ich treba najviac. Podľa dát Asociácie firemných nadácií a nadačných fondov (ASFIN), až 75 % grantov v hodnote do 5 000 eur smeruje do menších iniciatív – dôkaz, že aj malé sumy dokážu spôsobiť veľké zmeny.
„Osvete o 2% sa venujeme dlhodobo, no stále máme na Slovensku dosť firiem, ktoré ešte neasignujú ani len 1%, hoci na to majú zo zákona právo automaticky. Ak k tomu pridajú aj dar, môžu asignovať až 2%. V týchto časoch, keď bude núdza o pomoc ešte väčšia a význam obyčajných 2% obrovský, je kľúčové, aby firmy vedeli a využívali túto možnosť a organizácie mali nástroje, ktoré im pomôžu osloviť ich,“ konštatuje Tatiana Švrčková, predsedníčka ASFIN.
Kampaňové vizuály a videá si firmy a organizácie môžu stiahnuť zadarmo na stránkach www.pomahamespolu.sk. „Kampaňou chceme poskytnúť šancu aj menším organizáciám po celom Slovensku uchádzať sa o 2%, aj keď nemajú prostriedky na vytvorenie vlastných kampaní. Veríme, že takto prispejeme k tomu, aby sme zvýšili objem pomoci, ktorý sa dostane ľuďom tam, kde to potrebujú,“ dodáva Tatiana Švrčková.
Komunikáciu kampane zastrešuje agentúra SKPR Strategies. Na 100 % je kampaň, ktorá má povzbudiť aj menšie organizácie, aby oslovili svojich podporovateľov a stavia na silnej internej komunikácii, dátových analýzach, storytellingu a cielených media relations.
„Každý hlas sa počíta a každé gesto má silu. Iniciatíve 2% – Pomáhame spolu sa venujeme od jej vzniku a veríme, že ponúknuté formáty a nástroje v rámci kampane pomôžu malým i väčším organizáciám získať viac cez 2% z daní pre dobrú vec. Sanovanie podpory vzdelávania, sociálnych služieb, pomoci núdznym a ďalších aktivít mimovládnym sektorom je v súčasnosti nenahraditeľné. Napriek tomu je neustále terčom kritiky. Naším cieľom je ukázať, že spoločne vieme pomôcť viac, lepšie a adresnejšie. Komunikovať transparentne a pravdivo a prispievať tak k menšej polarizácii spoločnosti,“ uzatvára Soňa Lexmanová, Managing Directorka agentúry SKPR Strategies.
Iniciatíva 2% – Pomáhame spolu je spoločnou aktivitou Komory mimovládnych neziskových organizácií pri Rade vlády SR, Centra pre filantropiu, Nadácie Pontis, Občianskej platformy pre demokraciu, Nadácie otvorenej spoločnosti, Asociácie firemných nadácií a nadačných fondov (ASFIN) a iniciátorov verejnej výzvy Neberte nám 2%: Liga proti rakovine, Plamienok n.o., Deťom s rakovinou, Platforma rodín detí so zdravotným znevýhodnením, Rada mládeže Slovenska, Anténa – sieť pre nezávislú kultúru, Nezávislá platforma SocioFórum, o.z., Vydra – vidiecka rozvojová aktivita n.o., Depaul Slovensko, n.o., Diákhálózat, Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR, OZ Vagus, Slovenská katolícka charita, ČERVENÝ NOS Clowndoctors.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
21 okt 2025
Stopercentná pomoc vďaka 2%. Iniciatíva 2% – Pomáhame spolu štartuje novú kampaň
Kampaň pripravili Slovák & Friends a SKPR Strategies.
Čo dokážu obyčajné 2 %? Poslať dieťa na tréning, zachrániť sokola, oživiť folklórnu skupinu či podporiť komunitné centrum. Kampaň „Na 100 % podporujeme 2 %“, ktorú v spolupráci s Asociáciou firemných nadácií a nadačných fondov pre iniciatívu 2% Pomáhame spolu pripravila kreatívna agentúra Slovák & Friends a komunikáciu zastrešuje SKPR Strategies ukazuje, že aj malé rozhodnutia môžu mať obrovský dosah.
Kampaň sa inšpirovala prieskumom, ktorý realizovala iniciatíva 2% Pomáhame spolu na podporu mechanizmu asignácie 2% dane z príjmu FO a PO. Ten ukázal, že príspevky 2% smerujú najčastejšie do oblastí vzdelávania, športu, ochrany prírody, kultúry, zdravia a sociálnej pomoci. „V našej kampani hovoríme k ľuďom, ktorí sa venujú svojej práci na 100%, avšak stále si nájdu 2% na to, aby podporili aktivity, na ktorých im záleží,“ hovorí kreatívny riaditeľ agentúry Slovák & Friends Róbert Slovák.
Kampaň pracuje so sériou sloganov, ktoré prepájajú profesiu či každodennú činnosť s možnosťou podporiť vybranú oblasť. Zobrazuje bežných ľudí v práci, ktorou sa živia na 100%, ale na 2 % sú niekým iným – hrdinami, ktorí pomáhajú:
Prieskum taktiež ukázal, že až 7 z 10 Slovákov verí, že 2 % menia životy k lepšiemu. Možnosť asignovať využíva takmer milión fyzických a len 63-tisíc právnických osôb. Až 80 % príjemcov tvoria občianske združenia, nasledujú neziskové organizácie a nadácie, ktoré tieto prostriedky ďalej adresne distribuujú tam, kde ich treba najviac. Podľa dát Asociácie firemných nadácií a nadačných fondov (ASFIN), až 75 % grantov v hodnote do 5 000 eur smeruje do menších iniciatív – dôkaz, že aj malé sumy dokážu spôsobiť veľké zmeny.
„Osvete o 2% sa venujeme dlhodobo, no stále máme na Slovensku dosť firiem, ktoré ešte neasignujú ani len 1%, hoci na to majú zo zákona právo automaticky. Ak k tomu pridajú aj dar, môžu asignovať až 2%. V týchto časoch, keď bude núdza o pomoc ešte väčšia a význam obyčajných 2% obrovský, je kľúčové, aby firmy vedeli a využívali túto možnosť a organizácie mali nástroje, ktoré im pomôžu osloviť ich,“ konštatuje Tatiana Švrčková, predsedníčka ASFIN.
Kampaňové vizuály a videá si firmy a organizácie môžu stiahnuť zadarmo na stránkach www.pomahamespolu.sk. „Kampaňou chceme poskytnúť šancu aj menším organizáciám po celom Slovensku uchádzať sa o 2%, aj keď nemajú prostriedky na vytvorenie vlastných kampaní. Veríme, že takto prispejeme k tomu, aby sme zvýšili objem pomoci, ktorý sa dostane ľuďom tam, kde to potrebujú,“ dodáva Tatiana Švrčková.
Komunikáciu kampane zastrešuje agentúra SKPR Strategies. Na 100 % je kampaň, ktorá má povzbudiť aj menšie organizácie, aby oslovili svojich podporovateľov a stavia na silnej internej komunikácii, dátových analýzach, storytellingu a cielených media relations.
„Každý hlas sa počíta a každé gesto má silu. Iniciatíve 2% – Pomáhame spolu sa venujeme od jej vzniku a veríme, že ponúknuté formáty a nástroje v rámci kampane pomôžu malým i väčším organizáciám získať viac cez 2% z daní pre dobrú vec. Sanovanie podpory vzdelávania, sociálnych služieb, pomoci núdznym a ďalších aktivít mimovládnym sektorom je v súčasnosti nenahraditeľné. Napriek tomu je neustále terčom kritiky. Naším cieľom je ukázať, že spoločne vieme pomôcť viac, lepšie a adresnejšie. Komunikovať transparentne a pravdivo a prispievať tak k menšej polarizácii spoločnosti,“ uzatvára Soňa Lexmanová, Managing Directorka agentúry SKPR Strategies.
Iniciatíva 2% – Pomáhame spolu je spoločnou aktivitou Komory mimovládnych neziskových organizácií pri Rade vlády SR, Centra pre filantropiu, Nadácie Pontis, Občianskej platformy pre demokraciu, Nadácie otvorenej spoločnosti, Asociácie firemných nadácií a nadačných fondov (ASFIN) a iniciátorov verejnej výzvy Neberte nám 2%: Liga proti rakovine, Plamienok n.o., Deťom s rakovinou, Platforma rodín detí so zdravotným znevýhodnením, Rada mládeže Slovenska, Anténa – sieť pre nezávislú kultúru, Nezávislá platforma SocioFórum, o.z., Vydra – vidiecka rozvojová aktivita n.o., Depaul Slovensko, n.o., Diákhálózat, Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR, OZ Vagus, Slovenská katolícka charita, ČERVENÝ NOS Clowndoctors.